• يکشنبه ٢٩ خرداد ١٤٠١-٠٧:٥٩
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٤٤٦٣
سخنگوی شورای شهر تهران در گفت‌وگو با پانا مطرح کرد؛

برنامه‌ریزی برای برگزاری برنامه‌های هنری در فضاهای عمومی شهر تهران

سخنگوی شورای شهر تهران درخصوص برنامه‌های فرهنگی شهرداری برای دانش‌آموزان و برگزاری برنامه‌های هنری در فضاهای عمومی شهر توضیح داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران علیرضا نادعلی در گفت‌وگو با پانا درخصوص برگزاری برنامه‌های هنری بزرگ در فضاهای عمومی شهر پس از دو سال کرونایی گفت:‌ «در بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری، بحث جهاد و امیدآفرینی از نکاتی است که مورد اهمیت واقع شده و یکی از مواردی که می‌تواند امید را در میان شهروندان پمپاژ کند، حال خوب است. ابزار هنر هم در این میان می‌تواند خیلی موثر باشد. تجربه این رویکرد در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در موقعیت‌های مختلف، از درگیری‌های منجر به پیروزی انقلاب گرفته تا دفاع مقدس و موارد دیگر رخ داده و تجربه‌های خیلی خوبی بوده است.»

وی ادامه داد: «بعد از این که دو سال همه‌گیری بیماری منحوس کرونا را پشت سر گذاشتیم، مردم در آستانه درک و حس کردن یک حال خوب و شرایطی جدید هستند. در شهر تهران، یکی از مواردی که می‌تواند به ایجاد این فضا کمک کند، موسیقی، تئاتر و سایر زمینه‌های هنری است که بُعد شهروندی محسوس دارد، مورد مواجهه مستقیم با مردم است و می‌تواند حال آنها را بهتر کند.»

رئیس کمیته هنر شورای شهر تهران درخصوص اجرای برنامه‌های هنری در فضاهای عمومی شهر مانند پارک‌ها یا استادیوم‌های ورزشی نیز اضافه کرد: «آثار هنری در زمینه تئاتر و موسیقی‌ خیابانی، در عرصه تئاتر فاخر و موسیقی فاخر با موضوعات خوب و سازنده متناسب با ارزش‌های نظام قابل ارائه است و از سوی مردم هم مورد استقبال واقع خواهد شد. ما هم در کمیسیون به این قضیه فکر کردیم و هم در کمیته‌های فرهنگی هنری روی این مطلب کار می‌کنند.»

نادعلی گفت: «در این زمینه دست کمک به سوی همه هنرمندان متعهد دراز می‌کنیم. ما تجربه برگزاری کنسرت‌ها و موسیقی‌های مختلفی را در ادوار مختلف پشت سر گذاشته‌ایم، کما این که سامانه‌های نشاط و... را هم پیش از این داشته‌ایم. گاهی اوقات، آثار به یک شکل خیلی نازل سقوط کرده‌اند، در حالی که هنرمندان عزیز و تاثیرگذاری داشته و داریم. با هماهنگی که از سوی شهرداری انجام می‌شود و با همکاری خود هنرمندان و پای کار آمدن مردم، می‌توانیم در بوستان‌ها و جاهای مختلف دیگر، متناسب با فضا و شرایط محلی یک منطقه، کارهای اینچنین را انجام بدهیم و یک روند تدریجی نیاز است برای این که این اتفاق رخ دهد. جای آن دارد الگویی که در تهران رخ می‌دهد، در شهرها و کلان‌شهرهای دیگر هم مورد استفاده قرار گیرد.»

این عضو شورای شهر تهران درخصوص برنامه‌های شهرداری برای دانش‌آموزان توضیح داد: «در زمینه تامین فضای مورد نیاز دانش‌آموزان در دوران پساکرونا، شهرداری کارهایی را تعریف کرده است. شهرداری از ابتدای برنامه بودجه ۱۴۰۱ برای جشنواره‌های تابستانی و جشنواره‌های محلی، پیگیر بود. در روزهای باقی‌مانده تا آغاز تابستان ما از معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری دعوت کردیم به کمیسیون بیاید و برنامه‌های اوقات فراغت این معاونت مورد بررسی قرار گیرد تا آنها برنامه‌های خود را ارائه دهند و اگر ما نکته‌ای از نظر نظارتی و سیاستگذاری داریم، مطرح کنیم چرا که اجرای این برنامه‌ها، از مطالبات ما در شوراست. ضمن آن که در برنامه بودجه ۱۴۰۱ و در قیمت گذاری‌های انجام شده، برای همه دانش‌آموزان، برای کسانی که از طریق مسجد، مدارس و جاهای مختلف می‌آیند و از برنامه‌ها استفاده می‌کنند، تخفیف خوبی در نظر گرفته شده است.»

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: